Retourneren

Hoe kan ik retourneren?
Heel simpel, door de instructies hieronder te volgen.

Voorwaarden retourneren:
Wij doen niet moeilijk over retourneren. De enige voorwaarden zijn dat het product niet is gebruikt (ook niet is gewassen!), in perfecte nieuwstaat is, indien redelijkerwijs mogelijk, nog in de oorspronkelijke onbeschadigde verpakking zit (incl. alle accessoires behorende bij het artikel en de eventuele kaartjes), gekocht is bij dezorghulpmiddelenshop.nl en dat u binnen 14 dagen na ontvangst het product hebt teruggestuurd. Dit bepalen we aan de hand van het poststempel.

Maatwerkproducten worden niet teruggenomen, net als producten die vanwege hun aard (waar bijvoorbeeld hygiëne op de eerste plaats staat). Producten in de aanbieding kunt u natuurlijk gewoon retourneren.

Bij het retourneren van een hygiëne artikel wordt u 100% doorbelast voor de kosten indien u de verzegeling heeft verbroken.

Hoe?
VERPAK DE RETOURZENDING MET ZORG, NET ZOALS WE HET AAN U VERZENDEN, VOORKOM SCHADE BIJ VERZENDING!

  1. Maak een retourzending aan op onze webshop: Klantenservice --> Retourneren;
  2. Doos zo origineel mogelijk houden, bijvoorbeeld: verpakt retour zenden (plastic vuilniszak o.i.d.);
  3. Het artikel & alle accessoires behorende bij het artikel in degelijke toestand verpakken voor de verzending;
  4. Schrijf niet op de verpakking;

U krijgt van ons retourinstructies en indien van toepassing een retourformulier met het retouradres. Stuur het product voldoende gefrankeerd en voorzien van (een kopie van) uw factuur of een briefje met daarop uw naam en bestelnummer.

En verder?

  • Bij ontvangst van de retourzending ontvangt u van ons bericht.
  • We storten na ontvangst en controle van het product het factuurbedrag, inclusief initiele verzendkosten, binnen 10 werkdagen terug op uw rekening.
  • We storten altijd terug op de rekening waarmee u ook hebt betaald. Heeft u via PayPal betaald, dan ziet u de creditering (na aftrek van de eventuele kosten van Paypal) terug in uw PayPal-account.
  • De verzendkosten voor het retourzenden zijn voor uw rekening.

Niet gefrankeerd en nu?
Niet gefrankeerde zendingen worden verrekend. Als u een retourzending ongefrankeerd aan ons terugstuurt, houden we de door PostNL in rekening gebrachte kosten en boete in op het bedrag wat aan u wordt gecrediteerd. PostNL rekent een strafporti van 14 euro, dit is exclusief de verzendkosten.

Wat als de retourzending niet aan de voorwaarden voldoet?
Deze nemen we wel aan, maar we houden ons het recht voor om kosten hiervoor in te houden dan wel het artikel te weigeren in ons retourproces. U krijgt hierover natuurlijk wel bericht. Deze artikelen kunnen we aan u terugzenden nadat u de verzendkosten hiertoe hebt overgemaakt. Natuurlijk hoeft dat niet, in dat geval gaat uw product naar een goed doel. Wordt een product retour gestuurd welke niet aan de voorwaarden voldoet, niet compleet is, een vlekje heeft, beschadigd is, gewassen is: dan wordt deze niet verwerkt als retour en nemen we contact met u op.

Tip: retourneer artikelen in een doos en niet in een enveloppe. De kans op beschadiging tijdens transport is groter als u het in een enveloppe verstuurt en dat zou zonde zijn.

De gulden regel is: verstuur zoals u het hebt ontvangen van ons, dan gaat het goed.

Defecte producten bij aankomst (dit staat los van de garantie):
We zijn erg zorgvuldig met onze producten en controleren deze bij binnenkomst en bij het inpakken van de zending. Mochten we desondanks iets gemist hebben of is het product beschadigd tijdens het verzenden, laat ons dit dan zo snel mogelijk weten per telefoon of email. Indien u niets laat weten en ook geen melding van een defecte aankomst doet bij de retourzending (schrijf het op de order), dan ligt het risico bij u. Wij kunnen dan namelijk niet meer controleren of het defect door onze fout of verzenden komt. Vanaf het moment dat u een product hebt ontvangen, ligt de verantwoordelijkheid ervoor (wettelijk gezien) bij u. Tenzij u dit zo snel mogelijk meldt.

Wij vragen daarom altijd om uw bestelling bij aankomst zorgvuldig te controleren. Nog even op een rij:

  • Het melden van een defect bij uitpakken/aankomst moet vooraf per e-mail plaatsvinden.
  • Wacht onze instructies af voordat u het terugstuurt.
  • Als we u vragen het item terug te sturen worden uiteraard de verzendkosten vergoed.
  • Defecte items: neem zo snel mogelijk contact met ons op.

Zoek raken van uw retourzending:
Ook als uw retourzending zoek raakt is dit voor eigen risico tot het moment dat het bij ons is gearriveerd.

Heeft u een retourmelding en ben u te laat?
Natuurlijk kan er iets gebeuren waardoor het lastig is de retourtermijn van 14 dagen te halen. Dat snappen we. Neem dan hoe dan ook altijd contact op per 
e-mail, dan kijken we er samen naar. Zendingen die gewoon worden verstuurd, die wij dan weigeren, en waarbij we dan later horen wat er aan de hand is blijven geweigerd.

14 dagen retourtermijn:
U kunt items binnen 14 dagen na ontvangst gewoon retourneren. Dit betekent niet dat u het 14 dagen mag uitproberen. Retourneren kan alleen als een artikel aan de eerder genoemde voorwaarden voldoet.

In een notendop:

  • Retourneer het product volledig en in nieuwstaat binnen 14 dagen naar De Zorghulpmiddelen Shop.
  • De kosten voor het terugzenden zijn voor uw eigen rekening.
  • We berekenen geen kosten voor het verwerken van retourneren.
  • Bij retourneren wordt de artikelwaarde plus eventueel betaalde verzendkosten voor de heenreis vergoed. Deze verzendkosten worden alleen vergoed als u de gehele order retourneert, niet als u enkele items houdt.

Overige vermelding - Verzending door distributeur:
In sommige gevallen zal een van onze distributeurs de verzending verrichten. U ontvangt van ons dan de retourinstructies en het retouradres.