Veel gestelde vragen

Vragen over de Zorghulpmiddelen Shop.nl

Hoe kan ik bestellen bij de Zorghulpmiddelen Shop.nl?

U kunt een bestelling plaatsen door een account aan te maken of door direct af te rekenen. Het voordeel van het aanmaken van een account, is dat u uw bestelhistorie kunt bekijken en u kunt abonneren op onze nieuwsbrief. Op deze manier blijft u op de hoogte van de laatste aanbiedingen en onze nieuwe producten.


Hebben jullie een showroom?

Wij hebben geen showroom en verkopen alleen via onze website.

Hoe weet ik dat een bestelling goed is gegaan?

U krijgt na uw bestelling direct een email met de bevestiging van uw bestelling. Daarnaast houden wij u per email op de hoogte over de status van uw bestelling. 

Hoe kan ik afrekenen bij de Zorghulpmiddelen Shop.nl?

U kunt veilig betalen met Ideal waarbij bijna alle Nederlandse banken zijn aangesloten, Paypal of via een overschrijving.

Kan ik een ander adres opgeven dan het factuuradres?

U kunt een afwijkend adres opgegeven voor de bezorging.

Kan ik mijn bestelling terugsturen?

U kunt uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst weer terugsturen. Meld uw retourzending aan via retourformulier. Wij nemen dan contact met u op voor het retouradres. Het product dient onbeschadigd te zijn en indien van toepassing dient het hygiënezegel niet verbroken te zijn. Na ontvangst van het product storten wij uw aankoopbedrag terug inclusief eventuele verzendkosten. De kosten voor het retoursturen zijn voor uw rekening.

Kan ik ook zorghulpmiddelen huren of inruilen bij jullie?

Wij verhuren geen zorghulpmiddelen en ruilen ook niet in. Bij ons kunt u terecht voor nieuwe zorghulpmiddelen tegen een scherpe prijs.

Wat zijn de levertijden?

Wij streven er naar om de door u bestelde artikelen binnen twee dagen na ontvangst van de betaling bij u te leveren. Mocht de levertijd langer worden, nemen altijd contact met u op.

Wat zijn de transportkosten?

Voor bestellingen boven de 100 euro inclusief BTW binnen Nederland rekenen wij geen transportkosten.

Hoe kan ik contact opnemen met de dezorghulpmiddelenshop.nl?

U kunt telefonisch contact met ons opnemen via 06-22936813, of per email naar info@dezorghulpmiddelenshop.nl of per post naar:

Dezorghulpmiddelenshop.nl

Jagersbosstraat 10
5241 JT Rosmalen


Vragen over Zorghulpmiddelen.

Hoe stel ik mijn rollator af? 

Het is van belang dat u de handvaten op de juiste hoogte zet. Ga hiervoor met uw voeten tussen de wielen staan en stel de hoogte van de handvaten in op uw pols. Op deze wijze loopt u rechtop en heeft u voldoende steun aan uw rollator. Controleer tijdens een test rondje of u voldoende rechtop loopt. Te hoge handvaten zorgt ervoor dat u met opgetrokken schouders loopt en u last van uw nek kunt krijgen. Te lage handvatten leveren te weinig ondersteuning. Een goede afstelling is dan ook essentieel voor een goede werking. Oefent u ook in het begin met verhogingen en gaat u rommel op de stoep uit de weg.

Wat is het verschil tussen een buitenrollator en een binnenrollator?

Het belangrijkste verschikt zit hem in de grootte van de wielen. Rollators met grote wielen zijn beter geschikt om buiten over oneffen wegen of paden te lopen. Daarnaast zijn rollators met grote wielen iets comfortabeler. Het voordeel van de kleinere wielen bij een binnenrollator is dat deze wendbaar zijn in kleine ruimten. Daarnaast kun je een binnenrollator vaak uitrusten met een dienblad.

Welke scootmobiel is voor mij het meest geschikt? Om hier een goed antwoord op te kunnen geven, zijn een paar vragen van belang namelijk:

  • Gebruikt u uw scootmobiel voor binnen of buiten of alle twee?
  • Welke afstanden wilt u met de scootmobiel afleggen?
  • Hoe snel wil ik rijden met mijn scootmobiel?
  • Wilt u de scootmobiel meenemen in de auto?

Hoe kies je het beste anti decubitus rolstoelkussen voor jou?

Als je last hebt van decubitus of jouw kans hierop groot is, kan het helpen om een anti decubitus rolstoelkussen te kopen of aan te vragen. Belangrijk om te weten, is dat een kussen niet dé oplossing is. Decubitus voorkom je ook door zoveel mogelijk in een goede houding te zitten of liggen. 

Voor je een rolstoelkussen kiest, is het belangrijk dat je weet hoe je het kussen gaat gebruiken. Ga bijvoorbeeld deze vragen na:

  • Gebruik je het kussen de hele dag of incidenteel?
  • Wil je het kussen alleen gebruiken in je rolstoel of ook op bank of stoel?
  • Hoe actief gebruik je je rolstoel? Rijd je zelf, of word je vooral geduwd?
  • Wil je het kussen kunnen wassen in de wasmachine?
  • Heb je al decubitus?
  • Hoe groot is het zitvlak van je rolstoel?
  • Wil je het kussen beschermen tegen ongelukjes vanwege incontinentie?
  • Heb je gevoel in je onderlichaam of niet?
  • Heb je een speciale vorm kussen nodig, bijvoorbeeld omdat je bekkenscheefstand hebt?

Last but not least: een goed rolstoelkussen is voor iedereen anders, probeer het kussen daarom altijd voor je dat aanschaft. Waar let je op als je een kussen gaat uitproberen?

  • Je billen én je bovenbenen moeten op het kussen rusten, zodat je gewicht optimaal verdeeld wordt over het kussen
  • Voel met de hand onder je billen als je op het kussen zit, en voel waar je zitbotjes zitten. Zit er maar weinig ruimte tussen het zitbotje en de zitting van de (rol)stoel? Dan is de drukverdeling beperkt en zal je sneller last krijgen bij het zitten


Welke oplossingen zijn er om zelfstandig te blijven wonen?

Er zijn diverse producten die u helpen om zelfstandig te blijven wonen. Op de site hulpmiddelenwijzer en eengoedhulpmiddel vindt u een goed overzicht van de verschillende oplossingen.

Welk BTW percentage is er voor zorghulpmiddelen?

Voor een aantal producten is het lage btw (9%) tarief van toepassing. Dit wordt niet bij alle webshops goed gehanteerd. Voor een volledig overzicht van de producten die onder het lage BTW tarief vallen, verwijzen wij naar de site van de belastingdienst

Welke zorghulpmiddelen worden door mijn zorgverzekeraar betaald?

Eenvoudige loophulpmiddelen zoals rollators, krukken en looprekken, zitten niet in het basispakket van de zorgverzekering. U kunt deze hulpmiddelen dan ook beste zelf kopen of huren afhankelijk van de periode dat u deze nodig heeft. Het is wel mogelijk dat uw zorgverzekeraar deze producten heeft opgenomen in een aanvullende verzekering. U kunt dit het beste eerst navragen bij uw zorgverzekeraar. Voor een overzicht van de verschillende vergoedingsmogelijkheden kunt u kijken bij hulpmiddelenwijzer


Vragen over Vicair.

Kan ik een Vicair product op proef krijgen?

Het is mogelijk om een deel van het assortiment van Vicair op proef te krijgen. U kunt de volgende Vicair kussens proberen: Liberty (niet Liberty TC), Adjuster O2, Vector 02 en de Active O2. U ontvangt altijd een nieuw kussen om te proberen. U kunt binnen drie weken het product weer terug sturen indien het niet bevalt, mits in originele staat en met de originele verpakking. Daarnaast zijn wij en de adviseurs van Vicair beschikbaar voor aanvullend advies over deze Vicair producten. Mocht het kussen u bevallen, ontvangt u van ons een factuur voor dit kussen.

Hoe lang krijg ik garantie op de producten van Vicair?

Vicair biedt een beperkte garantie op productie- en materiaalfouten voor een periode van twee jaar na de datum van aanschaf van het kussen en vijf jaar na aanschaf van een matras. Dit onder de voorwaarde dat het kussen of matras op normale wijze is gebruikt. Elke schade die is ontstaan door abnormaal gebruik, onjuist hanteren, reinigen of nalatigheid, valt niet onder deze garantie. Indien er binnen deze periode materiaalfouten optreden, zal Vicair, naar eigen inzicht en goeddunken, het kussen of matras kosteloos repareren dan wel vervangen. De buitenhoes valt buiten deze garantie. De garantie beperkt zich tot het repareren of vervangen van het product. In geen geval zullen de garantiekosten eventuele gevolgschades dekken of de kosten van de verkochte non-conforme producten overstijgen. Voor verdere informatie over onderhoud en garantie van Vicair kussen verwijzen wij naar de Vicair site.